måndag 7 januari 2013

Musiken.

























Musik är en stor inspirationskälla för mig. Det är aldrig tyst i min ateljé då jag skapar. Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna måla utan musik.
Mina verk utgår ofta från textrader som biter sig fast i mitt huvud.
Här kommer en liten lista på musik som snurrar i min ateljé medan jag målar.

The ghost of Tom Joad   -Junip
Everything I have  -Siskiyou
We bros  -Wu lyf
Be all easy  -Woods
Redbeard  -Woodpigeon
Dragon  -Breath owl breath
Song for the painter  -Lost in the trees
Restless  -Jana Hunter
Whale  -Yellow Ostrich
It will follow the rain  -The tallest man on earth
On trees and birds and fire  -I Am oak
Universal soldier  -Buffy Saint-Marie
Two hearted river  -Summer people
One sunday morning  -Wilco
Dancing on our graves  -The cave singers
Nantes  -Beirut
Wake up  -Arcade fire
Charlie Darwin  -The low anthem
Oh no  -Andrew bird
In our talons  -Bowerbirds
Watertowers on fire  -The heligoats
Naniamelodin  -Hans Appelqvist
Ashamed  -Deer tick



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar